Vores nyheder - se alle nyheder

Hos Brink Transport står vi altid klar til at give råd, vejledning eller et knivskarpt tilbud til netop din virksomhed. Du kan booke et helt uforpligtende og gratis møde - alt du skal gøre, er kontakte én af vores salgskonsulenter.​

25-01-2024 Brink Transport Sjælland.

Vi er glade for at fortælle, vi pr. 1. oktober 2023 er flyttet til nye lokaler på Sjælland.

Vores nye terminal er beliggende i Hvidovre, hvor vi har fået betydeligt mere plads. Flytning giver os mulighed for at udvide vores kapacitet og forbedre vores logistikløsninger.

I forbindelse med vi er kommet godt på plads i vores nye terminal, opstarter vi sammedags kørsel på Sjælland.

Per 1. februar 2024 udvider og forbedrer vi vores service på Sjælland ved at introducere samme dags levering på Sjælland. Denne spændende nyhed betyder, at vores kunder nu har mulighed for at booke sendinger om formiddagen og modtage leveringen om eftermiddagen, helt uden ekstra tillæg, til og fra udvalgte områder på Sjælland.

Vi er glade for at kunne tilbyde denne ekstra fleksibilitet, og vi tror, at det vil gøre det endnu nemmere for vores kunder at løse deres logistikbehov. For mere detaljeret information eller for at drøfte dine specifikke ønsker, er du velkommen til at kontakte vores dedikerede team i Afdeling Hvidovre. Du kan kontakte Peter Stadelund, peter@brinktransport.dk , som vil se frem til at besvare de eventuelle spørgsmål, du måtte have.

Vi ser frem til at udvide vores service og imødekomme dine transportbehov med vores udvidede samme dags kørsel på Sjælland.

Hvis der er yderligere specifikke oplysninger eller detaljer, du ønsker oplysninger om, er du meget velkommen til at give kontakte os

03-01-2024 Vejr situation

Grundet det ekstreme vejr i midt og Nordjylland er der meget store udfordringer for at komme frem på grund af lukkede veje og trafik der står stille.

Der må forventes forsinkelser både på dagkørsel og natkørsel, de næste par dage, til vejr situationen normaliseres.

Vi beklager for eventuelle gener, som dette kan medføre.

21-12-2023 Trafikforsinkelser

​Da der varsles kraftig vind til storm, i hele landet må der forventes trafikforsinkelser det kommende døgn, Både nat- og dagsforsendelser vil blive leveret hvor det er muligt og i takt med at vejret tillader det.

12-12-2023 Nye priser fra 01-01-2024

Transportbranchen er løbende i forandring, med nye regler, reguleringer og højere omkostninger til følge. Vi har mærket stigende omkostninger gennem 2023, og det vil fortsætte de kommende år med den nye transportoverenskomst for 2024/2025 og indfasningen af vejafgift fra 2025. Trods de mere turbulente udsigter har vi besluttet at fastholde en mere jævn og moderat prisregulering, så priserne alene reguleres med 2,85% pr. 1/1-2024.

Vi ser således frem til et fortsat godt samarbejde i 2024.​

20-10-2023 Trafikforsinkelser

​Da der varsles kraftig vind til storm, i hele landet må der forventes trafikforsinkelser det kommende døgn, og hen over weekenden. Både nat- og dagsforsendelser vil blive leveret hvor det er muligt og i takt med at vejret tillader det.

30-06-2023 Ny direktør i Brink Transport

Vi kan med glæde meddele at vi har ansat André Hjorth Andersen som ny direktør i Brink Transport pr. 1. juli 2023. André Hjorth Andersen har siden 1. januar 2023 været ansat som terminalchef i vores Viborg afdeling. André Hjorth Andersen har tidligere drevet sin egen konsulentvirksomhed og har stor erfaring indenfor transport og spedition. Den fratrædende direktør og medejer Claus Laustsen fortsætter i bestyrelsen og vil også have sin daglige gang i virksomheden de næste par måneder. Vi byder således André velkommen og vil gerne takke Claus for indsatsen.

08-05-2023 Varslet blokade 15. maj 2023

​De danske vognmænd varsler blokade af trafikken den 15. maj 2023. Vognmændenes protest skyldes politiske planer om at indføre vejafgifter på lastbiler. Vi ved ikke på nuværende tidspunkt om blokaden bliver en realitet og hvilket omfang en eventuel blokade vil have. Vi vil naturligvis forsøge at sikre, at eventuelle forsinkelser bliver begrænsede i det omfang, vi kan kontrollere.

06-03-2023 Trafikforsinkelser

Da der varsles snestorm særligt i det nordjyske område må der forventes trafikforsinkelser det kommende døgn. Både nat- og dagsforsendelser vil blive leveret hvor det er muligt og i takt med at vejret tillader det.

17-02-2023 Trafikforsinkelser

Grundet det dårlige vejr skal der påregnes forsinkelser i trafikken  i det nordjyske og vestjyske i dag. Natforsendelser vil blive leveret hvor det er muligt og i takt med vejret tillader det.


14-12-2022 Trafikforsinkelser

Grundet det dårlige vejr skal der påregnes forsinkelser i trafikken de kommende dage.


12-12-2022 Nye priser fra 01-01-2023

​Priserne reguleres generelt med 8 % fra den 01-01-2023.

Året 2022 har været et år med massive stigninger på alle vore omkostninger. Vi har derfor valgt at regulere vore priser med 8 % fra den 01-01-2023. I lighed med tidligere år har vi valgt at have en simpel prisstruktur uden en masse tillæg, og dette fortsætter vi med i 2023.

Vi ser således frem til et fortsat godt samarbejde i 2023.

22-06-2022 Tour de France i Danmark

I næste uge starter Tour de France i Danmark og dermed vil der være nogle trafikale udfordringer som man skal være opmærksom på. På nedenstående links kan i holde jer opdateret omkring dette.

Tour de France i Danmark 2022 | Vejdirektoratet

1. etape: Enkeltstart i København | Tour de France Grand Départ København Danmark 2022 (letourcph.dk)

27-05-2022 Holder vi lukket

​I forbindelse med Kristi Himmelfart torsdag den 26-05-2022 holder vi ligeledes lukket fredag den 27-05-2022.

04-03-2022 Nyt olietillæg fra 04-03-2022

​Prisen på dieselolie er desværre steget med hele kr. 1,20 incl. moms de seneste 2 dage. Derfor ser vi os nødsaget til at hæve vores olietillæg allerede igen her den 04-03-2022.

Olietillægget vil således blive afregnet med 20,14 % i perioden 01-03-2022 til 03-03-2022. Derefter vil olietillægget være 21,90 %.

15-12-2021 Nye priser fra 01-01-2022

Priserne på pakker og paller reguleres med 3-5 % fra 01-01-2022, mens stykgods har fået egen pristabel og struktur, så det fremover bliver adskilt, om der bookes pakker, paller eller stykgods. Dette fremgår også af bookingsiden, hvor der fremover kan vælges stykgods under "kolli".

Mange steder i transportsektoren opleves der flaskehalse og stigende omkostninger. Selvom dette også mærkes hos os, har vi valgt ikke at pålægge vores kunder et kapacitetstillæg. Vi håber ovenstående er tilstrækkeligt for 2022, men kan ikke udelukke et senere behov for regulering.

Vi ser frem til et fortsat godt samarbejde i det nye år.

01-12-2021 – Trafikforsinkelser Midtjylland og Nordjylland

Grundet det dårlige vejr skal der påregnes forsinkelser i trafikken de kommende dage.

​01-11-2021 – Ny regnskabschef i Kolding

​​Vi siger velkommen til vores regnskabschef Diana Gautier. Diana er 36 år og bor i Gredstedbro.

​06-09-2021 – Ny ansat i Viborg afdeling

​​Vi siger velkommen til vores nye mand Rasmus Dalgaard. Rasmus er 32 år og bor i Viborg.

01-09-2021 – Ny speditør elev i Viborg

​​Vi siger velkommen til vores nye speditør elev Frederik Laursen. Frederik er 26 år og har tidligere taget en pilotuddannelse. Frederik bor i Viborg sammen med sin familie.

04-08-2021 – Forgæves kørsel og genlevering pr. 01-08-2021

Pr. 01-08-2021 afregnes både forgæves kørsel og genudkørsel til fuld fragt.

Det drejer sig om forsendelser der ikke kan leveres på grund af lukket/ingen hjemme, nægtet modtagelse ved fejl vare og ukendt adresse.

Vi vil altid forsøge at kontakte modtager og kunden for en afklaring med det samme, men der kan forekomme tilfælde hvor vi er nød til at fortsætte transporten.

Efterfølgende aftale om genudkørsel eller returkørsel afregnes til fuld fragt.

Ring endelig til os hvis der er spørgsmål tak.

​02-08-2021 – Ny speditør elev i Brøndby

​​Vi siger velkommen til vores nye speditør elev Nichlas Kanst. Nichlas er 20 år og har her i sommeren færdiggjort sin HHX. I fritiden spiller Nichlas lidt fodbold.

​02-08-2021 – Ny elev i Kolding til vores bogholderi

​​Vi siger velkommen til vores nye elev i bogholderiet Morten Clausen. Morten er 18 år og har lige færdiggjort sin EUX Business. I sin fritid har Morten lavet lidt iværksætteri.

​17-05-2021 – Ny ansat i Viborg afdeling

​​Vi siger velkommen til vores nye mand Mikkel Pedersen. Mikkel er 28 år og bor i Viborg med sin familie.

01-03-2021 Ny gebyr for surring af gods samt spild af væsker

Pr. ​01-03-2021 ændrer Brink Transport priser og regler ved mangelfuld surring af gods samt spild af diverse væsker fra gods.

Vi oplever desværre flere og flere tilfælde af såvel mangelfuld surring af gods, som spild af diverse væsker fra motorer og lignende.

Derfor vil vi fra 01-03-2021 ikke længere laste gods uden tilstrækkelig form for surring og gods der spilder væske.

Uanset dette vi er naturligvis behjælpelig med forsvarlig surring af godset mod betaling af kr. 350,00 pr. forsendelse, således at godset stadig bliver lastet.

Skulle uheldet være ude og der spildes væske i bilen afregnes der kr. 850,00 for rengøring. Såfremt der er skade på øvrigt gods som følge af væske spild skal dette naturligvis også afregnes.​


01-03-2021 Nyt Ø-tillæg pr. 01-03-2021

Grundet stigende omkostninger ser vi os desværre nødsaget til at hæve vores gebyrer for Ø-tillæg fra den 01-03-2021.

15-02-2021 Trafikforsinkelser på grund sne

Grundet det dårlige vejr skal der påregnes forsinkelser i trafikken de kommende dage.

09-02-2021 Trafikforsinkelser Sydsjælland og Lolland/Falster

Som følge af snevejret og ufremkommelige veje skal der påregnes forsinkelser de kommende 2 dage på Sydsjælland og Lolland/Falster.

​Oktober 2020 – Ny direktør i Brink Transport

​​Claus Laustsen er pr. 01-10-2020 tiltrådt som ny direktør i Brink Transport. Anders Brink tiltræder samtidig i en ny funktion som salgsdirektør. 

​November 2019 – Nye ejere i Brink Transport

​Brink Transport ruster sig til yderligere vækst i samarbejde med de 2 private investorer Finn Pilgaard og Claus Laustsen. Stifter Anders Brink er naturligvis stadig at finde som medejer.

Information til kunder, leverandører og samarbejdspartnere

Grundet Coronavirus har Brink Transport ApS valgt at komme med nogle overordnede interne retningslinjer for vores medarbejdere. Vores interne retningslinjer er som følger: Hos Brink Transport ApS, følger vi de officielle anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen som retningslinjer for, hvordan vi forholder os til Coronavirus.

I forbindelse med afhentning og levering af pakker og paller, vil vores chauffører aflevere kontaktløst til modtageren. Der vil blive taget billede af afleveringen.

Vi har bedt vores medarbejdere om at anvende sund fornuft, og at tage alle foranstaltninger indenfor de til enhver tid gældende retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen. Vi har bedt vores medarbejdere om at holde god håndhygiejne for at undgå en potentiel smittespredning.

https://www.sst.dk/da/Viden/Smitsomme-sygdomme/Smitsomme-sygdomme-A-AA/Coronavirus/Spoergsmaal-og-svar/FAQ

Levering samme dag

Levering om natten

Levering til udland